Pacienţii care au găsit diverse “trucuri” pentru a păstra aderenţa la tratament pot ajuta cu adevărat alţi pacienţi
Când un pacient aude poveştile altor pacienţi, când aude cum aceştia şi-au luat tratamentul şi au făcut faţă bolii, el este mai puţin ezitant în a înfrunta propriile probleme medicale
Grupuri de suport
Teoriile comportamentale legate de sănătate arată importanţa susţinerii sociale pentru aderenţa la regimurile de tratament şi pentru ameliorarea evoluţiilor. Participarea la grupuri de suport permite discuţii asupra unor probleme personale sensibile, permite împărtăşirea unor informaţii practice, creează sentimentul de comunitate şi fac pacienţii să simtă că nu sunt singuri.
Oferim grupuri de suport conduse de profesionişti cu experienţă, în afara spitalelor, în medii sigure, confidenţiale şi suportive. Fiecare grup, conţinând 8-15 persoane, are întâlniri regulate şi, prin interacţiunea dinamică între participanţi, facilitează auto-cunoaşterea şi dezvoltarea de moduri de a face faţă vieţii şi comportamentelor impuse de boală.
Naraţiunile pacienţilor
Naraţiunea, o formă de comunicare narativă, este utilă pentru că distruge rezistenţa cognitivă la mesajele de schimbare a comportamentelor şi impactează pozitiv comportamentele de aderenţă ale ascultătorilor. Obiectivele sunt producerea insight-urilor, corectarea unei distorsiuni cognitive sau furnizarea unui context pentru un comportament sau un sentiment neobişnuit. Persoana care spune povestea este un pacient real care explică altora, cu propria voce, prin ce a trecut, ce a învăţat, şi cum a făcut faţă constrângerilor bolii. În acest mod, povestitorul oferă ascultătorilor, celorlaltor pacienţi, repere comportamentale relevante medical.
Un studiu publicat în 2011 a arătat că naraţiunile adaptate cultural ameliorează tensiunea arterială la pacienţi cu hipertensiune incontrolabilă.
Noi avem o metodologie solidă pentru a dezvolta poveşti ale pacienţilor, care sunt adaptate cultural şi sunt comunicate altor pacienţi prin Internet, DVD-uri sau materiale tipărite.